Słyszałem, że miasto rozważa nawet budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu i zastanawiam się czy z cichego i spokojnego osiedla nie zrobi się hałas jak przy Grunwaldzkiej.
Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:54 Temat postu: Re: Nowa Politechniczna
Witam,
w związku z tym, że rozpoczęto konsultacje społeczne dot. przebiegu tzw. Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz (tzw. Nowa Politechniczna) i wygląda na to, że ominie ona teren do tego przeznaczony (rezerwa terenu za sądem), a więc ominie okolicę ul. Piekarniczej, zachęcam do przesyłania na maila prezydent@gdansk.gda.pl lub składania pism dotyczących wybranego przebiegu Nowej Politechnicznej. Pismo jest trochę długie, ale może spowoduje ono, że władze miasta zdecydują się zmienić plany co do budowy nowej linii tramwajowej.
Dla ułatwienia przesyłam propozycję pisma - można ją dowolnie edytować i poprawiać, wydrukować i zabrać na np. zebranie wspónoty, aby sąsiedzi też się podpisali.
---
W związku z rozpoczęciem konsultacji społecznych dotyczących przebiegu trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz (Nowa Politechniczna) wyrażamy swoje zaskoczenie i zdumienie dotyczące wskazania wariantów przyjętych do konsultacji społecznych. Zastanawiamy się, dlaczego właściwie do konsultacji nie przyjęto wariantu przebiegającego przez rezerwę terenu przewidzianą w m.in. w planach zagospodarowania przestrzennego nr 1013, 1022, czy 1014 i jeszcze przed ich rozpoczęciem odrzucono realizację inwestycji w przebiegu przewidywanym przez miasto do wielu?
Konsultacje społecznie jest to bowiem etap, w którym władze miasta mogą poznać nastroje społeczne dot. dużych inwestycji i po ich przeprowadzeniu wybrać najlepszy wariant. W przypadku trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (Nowa Politechniczna) uważamy, że władze miasta przeprowadzają konsultacje nieprawidłowo, wręcz autorytatywnie. Miasta bowiem wyklucza przed konsultacjami wariant, który istnieje w świadomości społecznej, można wręcz stwierdzić, że duża część mieszkańców miasta oczekuje realizacji tej inwestycji w przebiegu zgodnym z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego. Dla nas jest to oczywisty powód uznania tych konsultacji za wadliwe, a wręcz szkodliwe, bowiem ogranicza się mieszkańcom informacje o wariantach nie przyjętych do konsultacji i nie przekazuje pełnej wiedzy na temat inwestycji. Oczekuje się bowiem, aby w konsultacjach przewidziano jak najszerszy pogląd na dany temat i przedstawiono argumenty przemawiające za i przeciw wielu wariantom. Przyjęte natomiast warianty w odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Sobieskiego nie są żadną alternatywą, a więc tak naprawdę miasto dla tego odcinka nie przeprowadza żadnych konsultacji.
Biorąc pod uwagę powyższe, pragniemy zauważyć, że uznanie przebiegu linii tramwajowej przez ulice Bulońska – Rakoczego - Jaśkowa Dolina – Wileńska – Sobieskiego jako połączenia Gdańsk Południe – Wrzeszcz jest naszym zdaniem błędne. Od komunikacji miejskiej oczekuje się bowiem szybkiego przetransportowania pasażerów z jednego miejsca do drugiego. Wprowadzenie ruchu w centralną część dzielnicy Piecki-Migowo (główne trasy, duże skrzyżowania w wieloma relacjami) nie jest alternatywą dla przejazdu własnym samochodem i ostatecznie może nie przynieść oczekiwanego efektu, a wręcz pogłębić problemy związane z zatorami i korkami. Natomiast budowa linii tramwajowej zgodnie z planem miejscowym może być początkiem programu budowy szybkiego tramwaju w Gdańsku, który mógłby realnie wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń mieszkańców dot. poruszania się po Gdańsku.
W przypadku realizacji linii tramwajowej w wariancie Bulońska – Rakoczego - Jaśkowa Dolina –Wileńska – Sobieskiego wątpliwości budzi także przyszłość rezerwy terenu pod ul. Nową Politechniczną. Czy teren ten zostanie zachowany, aby w przyszłości zostać zabudowany zgodnie z przeznaczeniem? Czy może po przyjęcie wyżej wymienionego wariantu, miasto przystąpi do zmiany przeznaczenia tego terenu na inną funkcję (np. mieszkaniową albo mieszkaniowo-usługową)?
Pozostawienie rezerwy pod ul. Nową Politechniczną i odsunięcie jej budowy w przyszłość rodzi pytanie, czy realizacja linii tramwajowej w przebiegu wariancie Bulońska-Rakoczego-Jaśkowa Dolina-Wileńska-Sobieskiego nie jest rozwiązaniem tymczasowym? A zatem należy w takim przypadku zastanowić się, czy miasto stać na rozwiązania tymczasowe.
Natomiast przy przyjęciu budowy linii tramwajowej w wariancie Bulońska – Rakoczego - Jaśkowa Dolina – Wileńska – Sobieskiego z jednoczesną zmianą planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego i „uwolnienie” terenów zarezerwowanych pod ul. Nową Politechniczną warto zastanowić się, czy istniejący układ drogowy będzie wystarczający do obsługi nowych terenów mieszkaniowych? Nie trzeba być specjalistą od inżynierii ruchu, aby zaobserwować, że już obecnie ul. Piekarnicza i Sobieskiego/Schuberta (równolegle do rezerwy terenu) są zakorkowane, a zwiększenie zabudowy mieszkaniowej w ich okolicach jeszcze utrudni w tych rejonach sytuację drogową.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę doświadczenia związane z ograniczeniem kursowania lub likwidacją linii autobusowych po uruchomieniu linii tramwajowej w ul. Rakoczego, obawiamy się, iż także w tym przypadku władze miasta postąpią podobnie. W konsekwencji, zamiast zapewnić mieszkańcom alternatywne sposoby dojazdu do Wrzeszcza, może okazać się, że przejazd tramwajem po nowej linii nie będzie atrakcyjny (przede wszystkim ze względu na czas przejazdu) i część potencjalnych pasażerów zrezygnuje z usług komunikacji publicznej na rzecz samochodu.
Ponadto, jako wielu z nas (mieszkańców osiedla Migowskie Tarasy), jako jeden z argumentów przemawiających za nabyciem w tej lokalizacji mieszkania, przyjęło perspektywę budowy ul. Nowej Politechnicznej z trasą tramwajową. Brak jej realizacji podważa nasze zaufanie do władz miasta, które przez wiele lat proponują jedno rozwiązanie, aby nagle zmienić je na zupełnie inne, nie przedstawiając przekonujących argumentów.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę, iż przy ul. Piekarniczej powstały nowe osiedla mieszkaniowa (Trzy Dęby, Myśliwska Park), kolejne są w trakcie budowy i rozbudowy – Słoneczna Morena, Migowskie Tarasy, deweloper Robyg rozpoczyna niebawem budowę osiedla Morenova, a deweloper Budros nabył w okolicy teren pod zabudowę mieszkaniową. Ponadto w okolicy procedowany jest nowy plan miejscowy, który prawdopodobnie zwiększy intensywność zabudowy w tej okolicy, a więc sprawi, iż zamieszka tutaj jeszcze więcej osób. To wszystko spowoduje, iż w kolejnych latach w tym rejonie zamieszka ogromna liczba gdańszczan, a w konsekwencji okoliczny układ drogowy będzie niewystarczający do obsługi przyszłego ruchu. Budowa ul. Nowej Politechnicznej zgodnie z planem daje możliwość wyprzedzenia tej zabudowy i uniknięcia problemów komunikacyjnych tego rejonu w przyszłości.
Należy też wziąć pod uwagę, iż okoliczni mieszkańcy od pewnego czasu proszą w wprowdzenie linii autobusowej w ul. Piekarniczą, a budowa ul. Nową Politechniczną pozwoli na spełnienie tej prośby, bowiem równolegle do ul. Piekarniczej przebiegać będzie linia tramwajowa.
Podsumowując – uważam/y, że realizacja wariantu zaproponowanego przez pracownię Alter Polis nie spowoduje znaczącego usprawnienia sposobu poruszania się po Gdańsku w porównaniu z realizacji ul. Nowej Politechnicznej zgodnie z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i prosimy o włączenie do konsultacji wariantów zgodnych z nimi, a najlepiej realizację inwestycji zgodnie z prowadzoną przez władze miasta od wielu lat polityką przestrzenną.
---
UWAGA: tutaj fragment dla chętnych:
---
Prosimy zatem o wyjaśnienie następujących kwestii:
1.Jakie argumenty zdecydowały o rezygnacji z realizacji wariantu zgodnie z przewidzianą rezerwą terenu?
2.Czy miasto planuje ograniczyć kursowanie lub zlikwidować linie autobusowe po uruchomieniu nowej linii tramwajowej? Które?
3.Jakie zamiary mają władze miasta do rezerwy terenu przewidzianej dla ul. Nowej Politechnicznej po realizacji wariantu w przebiegu Bulońska – Rakoczego - Jaśkowa Dolina – Wileńska - Sobieskiego?
4.Czy znane są ewentualne oszczędności, jakie przyniesie realizacja wariantu w przebiegu Bulońska – Rakoczego - Jaśkowa Dolina – Wileńska – Sobieskiego w stosunku do budowy linii tramwajowej w przebiegu ul. Nowej Politechnicznej?
Ostatnio zmieniony przez MariaiBartek dnia Tue Mar 15, 2016 7:03, liczba edycji: 1
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.